به گزارش مشرق، محسن هاشمي در حاشيه بازديد اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران از طرح انتقال خط راه آهن تهران - تبريز به زيرزمين و خطوط مترو در مصاحبه با واحد مرکزي خبر افزود: همه فعاليت ها و کارهاي اين بخش از خط چهار به پايان رسيده و آماده راه اندازي قطار در داخل آن است.
وي ادامه داد: اين بخش از خط چهار متروي تهران، پنج ايستگاه دارد که دو ايستگاه ميدان توحيد و ميدان آزادي آن همزمان با تست گرم به بهره برداري خواهد رسيد.
محسن هاشمي گفت: براساس برنامه جديد تدوين شده، قرار است سرعت ساخت مترو به 30 کيلومتر در سال افزايش يابد که براي رسيدن به اين هدف، چهار دستگاه (تي بي ام) دستگاه حفاري اتوماتيک تهيه شده که سه دستگاه آن در حال حاضر فعال و يک دستگاه ديگر در حال نصب است.
وي به طرح انتقال خط راه آهن تهران - تبريز به زيرزمين اشاره کرد و افزود: قرار شده است بر اساس دستور رئيس جمهور، دو خط از چهار خط اين طرح، به متروي تهران اختصاص يابد.
مديرعامل شرکت متروي تهران و حومه گفت: خط سه متروي تهران از شمالي ترين نقطه تهران در ازگل آغاز و پس از عبور از ميدان راه آهن به دو بخش تقسيم مي شود که يک بخش آن به سمت جاده ساوه و زمزم و يک بخش آن به منطقه 17 و 18 منتقل مي شود.
محسن هاشمي افزود: تونل هاي بخش مربوط به جاده ساوه و زمزم در حال ساخت است و قرار است بخش غربي انتهاي اين خط که به سمت منطقه 17 و 18 مي رود، از دو خط راه آهن ادامه يابد.
وي اضافه کرد: اين بخش از خط سه متروي تهران که در کنار ريل راه آهن و در منطقه 17 و 18 قرار دارد، داراي چهار ايستگاه خواهد بود.